Chełm. Bum na aktywne przejścia dla pieszych, nie było ani jednego, a będzie 7

Redakcja
pixabay
Władze miasta planują w najbliższych latach budowę siedmiu aktywnych przejść dla pieszych. Na trzy z nich już złożono wnioski o dofinansowanie. Nowoczesne przejścia mają być zlokalizowane w pobliżu szkół.

W ubiegłym tygodniu, podczas sesji rady miasta, chełmscy rajcy zdecydowali o zabezpieczeniu w budżecie 60 tys. zł na wkład własny w budowę trzech aktywnych przejść dla pieszych, co następnie dało „zielone światło” na aplikowanie o 300 tys. zł dofinansowania z ministerstwa na ten cel.

Czytaj: Będą aktywne przejścia?
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to trzy aktywne przejścia dla pieszych powstaną na ul. Wojsławickiej - na wysokości niepublicznej szkoły Arka, i na al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, przy skrzyżowaniu z ul. Partyzantów, po jednej instalacji na każdej z jezdni. Same przejścia to nie wszystko, bo dofinansowanie obejmuje też m.in. kampanię edukacyjną.

- Każdy z trzech projektów przewiduje przeprowadzenie kampanii informacyjnej na temat bezpiecznych zachowań na przejściach dla pieszych, cyklu spotkań edukacyjno-profilaktycznych dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym w szkołach i przedszkolach, organizację konkursu wiedzy, konkursu plastycznego, spotkań z policjantami i służbami ratowniczymi oraz pikniku i konferencji podsumowującej działania podejmowane na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2020 roku – wyjaśnia Damian Zieliński z gabinetu prezydenta miasta.

Złożone wnioski to jeden z etapów projektu „Bezpieczna droga do domu i szkoły”, jaki miasto przewiduje zrealizować w następnych latach. Docelowo powstać ma aż siedem aktywnych przejść dla pieszych, w pobliżu szkół. Gdzie dokładnie? Oprócz ul. Wojsławickiej i al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, lokalizacje przewidują ul. Obłońską (przy SP NR 2), al. Marsz. J. Piłsudskiego (przy ul. Koszykowej), ul. Powstańców Warszawy (przy SP NR 11), ul. Lubelską w stronę SP7.

Aktywne przejście dla pieszych to m. in. dodatkowe oświetlenie przejścia, lampy ostrzegawcze, punktowe elementy świetlne LED w jezdni, płytki wskaźnikowe na dojściach, czujniki ruchu, szafa sterownicza czy nawierzchnia antypoślizgowa na dojazdach. Wzbudzana detektorami ruchu instalacja sygnałami świetlnymi „aktywnie” informuje kierowcę o zbliżającym się pieszym.

Już wiadomo. Jest regionalizacja obostrzeń

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie