W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa, matury wyglądają inaczej, ponieważ szkoły musiały się dostosować do zasad reżimu sanitarnego - m.in. uczniowie muszą siedzieć w ławkach oddalonych od siebie o co najmniej 1,5 metra i korzystać wyłącznie z własnych długopisów.
Chcąc dostosować się do wymogów w Zespole Szkół Energetycznych i Transportowych maturzyści usadzeni zostali w ławkach w sali gimnastycznej, natomiast w Zespole Szkół Budowlanych i Transportowych – w szkolnej świetlicy.
Pierwszego dnia maturzyści zmierzyli się z testem z języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Wpływ elementów fantastycznych na przesłanie utworu na podstawie "Wesela" Stanisława Wyspiańskiego i wiersz Anny Kamieńskiej "Daremne" – takie tematy do wyboru były na maturze z języka polskiego na poziomie podstawowym.
Temat rozprawki brzmiał: "Jak wprowadzenie elementów fantastycznych do utworu wpływa na przesłanie tego utworu? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do podanych fragmentów „Wesela”, do całego dramatu Stanisława Wyspiańskiego oraz do wybranego tekstu kultury". W arkuszu egzaminacyjnym zacytowano fragment rozmowy Poety z Rachelą i rozmowy Poety z Rycerzem.
Rozwiązujący test na poziomie podstawowym musieli także rozwiązać zadania dotyczące zamieszczonych w arkuszu egzaminacyjnym tekstów: "Przydatność sztuki przekonywania" Tadeusza Pszczołowskiego i "co znaczy myśleć?" Józefa Tischnera.
Zdaniem uczniów z Zespołu Szkół Energetycznych i Transportowych w Chełmie oraz Zespołu Szkół Budowlanych i Geodezyjnych w Chełmie temat rozprawki nie należał do łatwych. Nikt się nie spodziewał tematu związanego z „Weselem”.
W kolejnych dniach będą zdawać matematykę i język angielski Egzaminy potrwają do końca czerwca.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?