Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Połączenie kolejowe Polska-Białoruś: Wybudują przejazd kolejowy w Orchówku

KS
KS
Nowy most kolejowy na Bugu powstanie w miejscu dawnej konstrukcji, zbombardowanej 3 września 1939 przez lotnictwo niemieckie.
Nowy most kolejowy na Bugu powstanie w miejscu dawnej konstrukcji, zbombardowanej 3 września 1939 przez lotnictwo niemieckie. Zdjęcie ze strony: www.gmina-wlodawa.pl/www/leader
Władze Włodawy dostały zapewnienie, że Białorusini, tak jak Polacy chcą odbudować most kolejowy w Orchówku. Przejazd połączy Brześć na Białorusi z Włodawą w Polsce. Nowy most kolejowy na Bugu powstanie w miejscu dawnej konstrukcji, zbombardowanej 3 września 1939 przez lotnictwo niemieckie.

Według wstępnych szacunków koszt budowy mostu i odbudowy zniszczonego podczas wojny połączenia Brześć-Włodawa wyniesie około 30 mln zł. Władze powiatu włodawskiego liczą, że uda się pozyskać potrzebne środki z funduszy unijnych z rozdania 2014-2020. Jak twierdzą samorządowcy, będą to większe sumy dla woj. lubelskiego, niż te z kończącego się teraz programu 2007-13.

Prace nad przywróceniem połączenia kolejowego Chełm-Włodawa-Kowel-Brześć są niejako wynikiem planów utworzenia na terenie powiatu chełmskiego kopalni węgla kamiennego. – Jeśliby się udało zbudować nowe kopalnie, w tym również na terenie powiatu włodawskiego, to nowa linia kolejowa stanie się nie tylko odległą perspektywą, ale zwykłą i pilną koniecznością – twierdzi starosta włodawski, Wiesław Holaczuk. – Z pewnością już dziś jest potrzeba wybudowania tego mostu.

Z dużym optymizmem do sprawy podchodzą również białoruscy kolejarze. – Budowa nowej przeprawy, przy dobrych i skutecznych międzyrządowych rozmowach mogłaby ruszyć już w przyszłym roku. Nie jest wcale nierealne postawienie tego mostu w 2015 r. – zapewniał przedstawicieli władz powiatu włodawskiego Kazimierz Woźniak – przedstawiciel PKP Mińsk Białoruski.

Kolejarze zakładają, że długość mostu kolejowego na Bugu wyniesie około 230 metrów i będzie on o konstrukcji dwu-, trzy- lub czteroprzęsłowej. Na moście znajdzie się splot dwóch szerokości torów. Wszystko po to, by móc w przyszłości wznowić również połączenia linii szerokotorowej.

Obecnie kolej dojeżdża z Chełma do Orchówka, odcinek łączący Orchówek z Włodawą i Włodawę z Brześciem zniszczono bombardowaniem w 1939 roku. Dla mieszkańców odbudowa linii kolejowej jest historycznym wydarzeniem.


Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Laboratorium silniki hybrydowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto