Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Toyota. Czterech na pięciu klientów marki wybiera ten napęd. Czy wiesz jaki?

Paweł Piątek
Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w ostatnim czasie najwięcej nowych modeli. Co ciekawe, jeden rodzaj napędu cieszy się wśród klientów szczególnym uznaniem.
Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w ostatnim czasie najwięcej nowych modeli. Co ciekawe, jeden rodzaj napędu cieszy się wśród klientów szczególnym uznaniem. Toyota
Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w ostatnim czasie najwięcej nowych modeli. Co ciekawe, jeden rodzaj napędu cieszy się wśród klientów szczególnym uznaniem.

W 2023 roku Toyota ustanowiła kolejny rekord sprzedaży hybryd – 70 303 aut. Jest to wynik o prawie 20 000 aut lepszy niż rok wcześniej (+37%). Obecnie dla klientów Toyoty napęd hybrydowy jest najbardziej oczywistym wyborem – jego udział w łącznej sprzedaży samochodów osobowych marki wyniósł aż 78%, o 10 punktów procentowych więcej niż w roku 2022. Ubiegły rok był dla Toyoty rekordowy z jeszcze jednego powodu. Całkowita sprzedaż samochodów osobowych i użytkowych wyniosła 101 100 egzemplarzy, najwięcej w historii marki w naszym kraju.

Gama 9 modeli hybrydowych. Liderem Corolla

Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w
Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w ostatnim czasie najwięcej nowych modeli. Co ciekawe, jeden rodzaj napędu cieszy się wśród klientów szczególnym uznaniem. Toyota

Toyota ma w swojej ofercie dziewięć modeli hybrydowych, w tym pięć SUV-ów i crossoverów. Gama obejmuje segmenty od B do E-SUV oraz wszystkie kluczowe rodzaje nadwozia.

Najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty w Polsce jest dotychczasowy lider – Corolla Hybrid. W 2023 roku salony opuściło 21 756 egzemplarzy tego auta, o 9092 aut więcej niż rok wcześniej. Oferowana w trzech wersjach nadwozia Corolla ma w gamie napędowej dwa układy hybrydowe piątej generacji – 1.8 Hybrid o mocy 140 KM i 196-konny napęd 2.0 Hybrid Dynamic Force. Dla Corolli Sedan dostępny jest ponadto konwencjonalny, benzynowy silnik 1.5 VVT-i o mocy 125 KM ze skrzynią manualną lub automatyczną. Hybrydowe wersje kompaktowej Toyoty stanowiły 76% jej sprzedaży, o 17 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 11 694 samochodów, który jest o niemal 3800 aut wyższy rok do roku. Kompaktowy crossover, oferowany wyłącznie z napędami hybrydowymi, doczekał się pod koniec tego roku drugiej generacji, której gama napędów liczy cztery warianty – układ 1.8 Hybrid 140 KM, układ 2.0 Hybrid 197 KM w wersji z napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, do których wkrótce dołączy ładowany z gniazdka hybrydowy napęd 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM. Ustępujący model występuje jako 122-konna hybryda 1.8 oraz z mocniejszym, 184-konnym układem 2.0 Hybrid Dynamic Force.

Trzeci wynik 11 573 aut uzyskał Yaris Cross Hybrid, który zwiększył sprzedaż rok do roku o ponad 3000 pojazdów. Technologię hybrydową wybrali nabywcy 87% subkompaktowych SUV-ów Toyoty (+5 p.p.), mając do wyboru układ 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM napędzający przednie koła lub obie osie w technologii AWD-i oraz 125-konny silnik benzynowy 1.5 Dynamic Force ze skrzynią manualną lub automatyczną.

Dużą popularnością cieszyły się także hybrydowe modele RAV4 (7640 egz.), Yaris (7226 egz.), Corolla Cross (5702 egz.) i Camry (4107 egz.). Klienci sięgnęli też po 432 egzemplarze Highlandera – dużego, 7-osobowego SUV-a z napędem na cztery koła, oraz po 173 egzemplarze legendarnego Priusa. Zainteresowanie klientów rozłożyło się po równo między SUV-ami oraz autami o standardowych, niepodwyższonych nadwoziach, z lekkim wskazaniem na te pierwsze. Łącznie z salonów wyjechało 37 041 hybrydowych SUV-ów i crossoverów, co stanowi 53% wszystkich hybryd marki.

- Hybrydy Toyoty odniosły w Polsce spektakularny sukces i stały się dominującą technologią napędową naszej marki. Co więcej, to właśnie one w ogromnej mierze odpowiadają za awans Toyoty na pozycję lidera polskiego rynku, na której utrzymujemy się od kilku lat, a w minionym roku przekroczyliśmy symboliczną granicę 100 000 sprzedanych samochodów. Naszym klientom oferujemy najnowocześniejszą, piątą generację technologii hybrydowej, która nie ma sobie równych pod względem oszczędności, trwałości i niezawodności. To fundamentalne atuty marki Toyota, na których opiera się renoma naszych samochodów, wzmocniona atrakcyjną stylistyką, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i bogatym wyposażeniem w nowoczesne technologie – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.

Ponad ćwierć miliona hybryd Toyoty w Polsce

Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w
Toyota odnotowuje rekordowe wyniki na naszym rynku, umacniając się na pozycji lidera sprzedaży aut osobowych. To także jedyna marka, która pokazała w ostatnim czasie najwięcej nowych modeli. Co ciekawe, jeden rodzaj napędu cieszy się wśród klientów szczególnym uznaniem. Toyota

W ciągu 20 lat polscy klienci kupili łącznie ponad ćwierć miliona hybryd Toyoty – dokładnie 272 885 egzemplarzy. Marka wprowadziła je na nasz rynek w 2004 roku wraz z Priusem drugiej generacji. Ich sprzedaż rośnie nieprzerwanie od 2010 roku, kiedy do oferty dołączył hybrydowy Auris, a dwa lata później Yaris. Rozbudowa gamy o dwa SUV-y – modele RAV4 i Toyota C-HR – przyczyniła się do tego, że w 2017 roku po raz pierwszy roczny wynik stał się pięciocyfrowy i wyniósł ponad 14 000 sprzedanych aut. Kolejnym przełomowym momentem była premiera Corolli 12. generacji z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru, która od razu została hybrydowym bestsellerem Toyoty. Do dziś marka sprzedała w Polsce ponad 72 000 egzemplarzy Corolli Hybrid – najwięcej ze wszystkich modeli oferowanych z tym napędem.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Toyota. Czterech na pięciu klientów marki wybiera ten napęd. Czy wiesz jaki? - Motofakty

Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto