Wiaduktu nie będzie. Jakub Banaszek: miasta na to nie stać

KARy
Wiaduktu nie będzie. Jakub Banaszek: miasta na to nie stać
Wiaduktu nie będzie. Jakub Banaszek: miasta na to nie stać UM Chełm
Ta inwestycja miała rozwiązać korki przy przejeździe kolejowym Chełm Miasto. Nie zostanie zrealizowana. Budżet miasta nie udźwignie takiej inwestycji. Szacowany koszt budowy wiaduktu to 20 mln zł.

Wiadukt nad przejazdem kolejowym Chełm Miasto przy ul. Lubelskiej to pomysł poprzednich władz Chełma. Mimo, że kolej zadeklarowała 30 proc. finansowego wsparcia to pozostałe pieniądze musiałoby wydać miasto. W budżecie jednak nie zabezpieczono pieniędzy na taką inwestycje.

- Szacowany koszt budowy wiaduktu to 20 mln zł. Zlokalizowana przy przejeździe stacja kolejowa, okoliczna zabudowa mieszkaniowa oraz bezpośrednie sąsiedztwo rzeki Uherki sprawiają, że jest to bardzo trudne miejsce. Ostateczny koszt takiej budowy byłby na pewno wyższy – mówi Roland Kurcewicz z Urzędu Miasta Chełm.

To byłaby trudna, kosztowna, ale bardzo usprawniająca ruch inwestycja. Za sprawą przejazdu kolejowego przy Chełm Miasto, każdego dnia tworzą się tutaj długie korki. Z samego rozkładu jazdy PKP wynika, że codziennie przejazd musi być zamykany kilkanaście razy. Do tego dochodzą przejazdy pociągów towarowych oraz technicznych. W efekcie szlaban jest zamykany niemal kilkadziesiąt razy dziennie.

- Przy realizacji tej inwestycji ulica Lubelska musiałaby zostać wyłączona z ruchu, a planowana jest przebudowa ulicy Rejowieckiej. Wtedy cały ruch musiałby się przenieść na ulicę z przejazdem kolejowym Chełm Miasto – tłumaczy Kurcewicz. – Doprowadzenie do zablokowania ruchu na dwóch najważniejszych po wjeździe do Chełma ulicach, mogłoby doprowadzić do paraliżu miasta – dodaje.

Zarząd Dróg Miejskich w marcu ubiegłego roku prowadził procedurę dotyczącą opracowania koncepcji przebudowy przejazdu kolejowo-drogowego na skrzyżowanie bezkolizyjne. ZDM ogłosiło wtedy zamówienie w którym zakres opracowania objąć miał m.in.: budowę przejazdu bezkolizyjnego drogowo-kolejowego, nawierzchnię ciągu głównego, ciągów pieszo rowerowych, opracowanie koncepcji połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym, przebudowę oświetlenia, czy opracowanie systemu odwodnienia.

- W chwili obecnej nie mamy środków na taką budowę. Priorytetem są dla nas inne inwestycje. Rozważamy takie rozwiązanie w przyszłości, kiedy pozyskamy dodatkowe środki. Jeśli się to uda przeprowadzimy ponownie szczegółowe analizy techniczne i wrócimy do tematu wiaduktu – mówi Jakub Banaszek, prezydent Chełma.

Gigant inwestuje w Niepołomicach

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
real

Zacznijmy od obwodnicy Chełma i rejowiecka po remoncie dłużej wytrzyma a korków w Chełmie to można powiedzieć nie ma....a jeśli komuś przeszkadza stanie przez pięć minut to można iść pieszo w tak wielkim mieście będzie szybciej...

D
Dudakk

Nie mają kasy bo muszą coś kraść. Tusk by dołożył czy inne hieny.

e
erst13

Prezydent - ps. "Się nie da !!!"

G
Gość

Typ

p
poldek

Dobra zmiana kochani wyborcy,teraz nie narzekajcie.

G
Gość

No to może coś z przysłowiowej innej beczki. 2-3 kardiologów w przychodni np. na ul. Wołyńskiej na pełnych etatach 5 razy w tygodniu, zatrudnienie okulisty, zwiększenie zatrudnienia w poradni dermatologicznej i obowiązkowa nocna i w dni świąteczne pomoc stomatologiczna.
Są to decyzje administracyjne, które dyrektor placówki, na polecenie Pana Prezydenta powinien wykonać.

P
Pit

wiaduktu nie będzie, niektóre linie CLA do likwidacjii... wszystko się nie opłaca panie prezydencie, lecz nie sztuką jest to zaniechac lub zlikwidować, tak rozwiązuje problemy dziecko a nie osoba która przedstawiała się swoim wyborcom jako inteligentna alternatywa dla podjętych wcześniej prób rozbudowy miasta.

P
Planista po winku

Moja propozycja Panie Prezydencie:
1. Jako pierwsza rzecz remont odcinka Rejowieckiej od ronda krzyżówki lubelskie do skrzyżowania ze Szpitalną. Wiele osobówek omija Rejowiecką z powodu fatalnej nawierzchni i leci przez Lubelską de facto jazda slalomem albo po zapadnietych studzienkach.
2. Dalej montaż przy okolicach rond na krzyżówkach lubelskich i przy Kamenie tablic - wyświetlaczy z informacją uwaga przejazd kolejowy Chełm Miasto zamknięty z powodu przejazdu pociągu, będzie ponownie otwarty za np.10 minut, za 5-10 minut przejazd zostanie zamknięty etc. Proponujemy wybranie trasy przez ul. Rejowiecka. Wtedy automatycznie każdy rozgarniety kierowca, który ma alternatywną drogę ucieknie w Rejowiecka i wiaduktem do Kameny i odwrotnie. Proste i tańsze... :) Można? Można...Koszt niewielki a i Rejowiecka aż piszczy o remont.
3. Oszczedzamy kasę i lodziarnię przy stacji Chełm Miasto ;)
Nieprawdaż?

D
Damian

Lepiej niech zrobią porzadek z dziurami w drogach. Robię rocznie 150tys km i takich dróg jak tutaj w Chełmie to nie ma nigdzie. Zawieszenie w aucie po Chełmskich drogach trzeba wymieniać parę razy w ciągu roku.

N
Noga

A co mnie obchodzą inne miasta, mniej kasy dla rdza i będzie wiadukt.

D
Damian

Zgadza się. Takie korki to nie korki.

A
Anja

Proponuję wszystkim co narzekają na korki w Chełmie przejechać się do duzo wielszych miast niż Chełm. 10 - 15 min. stania to nie korek....

Dodaj ogłoszenie