Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ta inwestycja rozwiązałaby korki przy przejeździe kolejowym Chełm Miasto

KR
Ta inwestycja rozwiązałaby korki przy przejeździe kolejowym Chełm Miasto
Ta inwestycja rozwiązałaby korki przy przejeździe kolejowym Chełm Miasto UM Chełm
Władze Chełma oraz Zarząd Dróg Miejskich sondują możliwość realizacji jednej z największych inwestycji drogowo – kolejowych. Chodzi o przebudowę skrzyżowania z przejazdem kolejowym Chełm Miasto. Tworzą się tam gigantyczne korki podczas zamknięcia szlabanu na czas przejazdu pociągów. Rozwiązaniem byłoby skrzyżowanie bezkolizyjne. Trwa postępowanie na opracowanie koncepcji.

To byłaby trudna, kosztowna, ale bardzo usprawniająca ruch inwestycja. Chodzi o przejazd kolejowy w ul. Lubelskiej przy Chełm Miasto, za sprawą którego każdego dnia tworzą się na tej ulicy długie korki. Z samego rozkładu jazdy PKP wynika, że codziennie przejazd musi być zamykany kilkanaście razy. Do tego dochodzą przejazdy pociągów towarowych oraz technicznych. W efekcie szlaban jest zamykany niemal kilkadziesiąt razy dziennie.

Władze Chełma zastanawiają się jak usprawnić ruch ulicą Lubelską. Zarząd Dróg Miejskich prowadzi procedurę dotyczącą opracowania koncepcji przebudowy przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ulicy Lubelskiej w Chełmie na skrzyżowanie bezkolizyjne.

- Zlokalizowana przy przejeździe stacja kolejowa, okoliczna zabudowa mieszkaniowa oraz bezpośrednie sąsiedztwo rzeki Uherki sprawiają, że jest to bardzo trudne miejsce – przyznaje Krzysztof Tomasik dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Chełmie – Dlatego w pierwszej kolejności musimy uzyskać analizę, czy przebudowa jest w ogóle technicznie możliwa, a jeśli tak, czy ekonomiczna wartość przedsięwzięcia byłaby do udźwignięcia przez miasto i kolej.– dodaje Tomasik.

Władze Chełma zakładają, że kolej może wesprzeć projekt. Dowodzić tego ma prowadzona korespondencja, w której kolej sama wskazuje chełmski przejazd jako miejsce mogące spełniać warunki do przebudowy. Zlecona przez ZDM koncepcja nowego przejazdu posłużyć ma miastu jako podstawa do ewentualnego zaprojektowania inwestycji oraz ubiegania się o wsparcie w ramach uruchamianego przez Polskie Linie Kolejowe projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”.

- Z polskimi kolejami współpracujemy na bieżąco przy realizacji bardzo wielu inwestycji, choć w tym przypadku w grę wchodziłyby znacznie większe środki – mówi prezydent Chełma, Agata Fisz i zapewnia – nie możemy bać się trudnych tematów. Jeszcze niedawno wielu nie wierzyło, że powstanie park wodny, że uda się pozyskać środki na przebudowę ul. Rejowieckiej, Rampy Brzeskiej, Al. Przyjaźni. Ten przejazd powoduje dużo utrudnień w ruchu i jego przebudowa wydaje się jak najbardziej celowa. Jeśli będzie to technicznie wykonalne i uda się zachęcić do partycypowania w kosztach kolej, to naprawdę uważam, że to przedsięwzięcie będzie cenne dla mieszkańców.

ZDM ogłosiło zamówienie. Zakres opracowania objąć ma m.in.: budowę przejazdu bezkolizyjnego drogowo-kolejowego, nawierzchnię ciągu głównego, ciągów pieszo rowerowych, opracowanie koncepcji połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym, przebudowę oświetlenia, czy opracowanie systemu odwodnienia. Z treści samego zamówienia nie wynika, czy nad torami miałby powstać wiadukt drogowy, czy droga przebiegać będzie pod linią kolejową.

- Właśnie dlatego potrzebujemy opracowania, które powstanie na podstawie szczegółowej analizy uwarunkowań technicznych i dostępności terenu. Na opracowanie wykonawca ma czas do 18 maja – tłumaczy Tomasik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto