„Odlotowa Polska Wschodnia” - pod takim tytułem chełmscy urzędnicy z przedstawicielami dwóch innymi miast opracowali projekt skierowany na promocję potencjału gospodarczego.
- Przy tym naborze jednym z podstawowych kryteriów punktacji jest właśnie partnerstwo – mówi Marcin Grel Z-ca Dyrektora Wydziału Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą.
Projekt ukierunkowany będzie na tematykę związaną między innymi z produkcją lotniczą i branżami pośrednio związanymi z lotnictwem. Miasto w ten sposób zamierza zachęcić polskie i zagraniczne firmy do otwierania tu swoich zakładów, w których pracę znaleźć mogliby wykształceni na miejscu specjaliści.
- Ten projekt to między innymi zacieśnianie stosunków miasta z lokalnymi uczelniami, a w szczególności z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową - mówi prezydent Agata Fisz.
Urzędnicy w ramach projektu przewidzieli przygotowanie szczegółowego opracowania dotyczącego potencjału gospodarczego Chełma i regionu. Chodzi m.in. o korzyści jakie odnieść może potencjalny inwestor, który zdecyduje się wybudować w Chełmie fabrykę lub nawet niewielki zakład produkcyjny.
- Nikt do tej pory nie wykonał jeszcze szczegółowej analizy rynku pod względem atrakcyjności inwestycyjnej – opracowania, które często jest podstawowym czynnikiem w rozmowie z inwestorami. Badania te są kosztowne. Dlatego jeśli uda się je zrealizować w ramach unijnego dofinansowania, będzie to znaczna oszczędność dla miasta – dodaje Grel.
Badaniami i przygotowaniem opracowania zajmie się wyłoniona w przetargu specjalistyczna firma. Dodatkowo elementem kampanii będą wydawnictwa poświęcone aspektom gospodarczym i zachęcające do inwestowania w Chełmie.
Przygotowane w kilku wersjach językowych trafią do kilkuset przedsiębiorstw w Polsce i za granicą. Służyć ma temu między innymi udział miasta w ogólnopolskich i międzynarodowych targach gospodarczych oraz kampania telewizyjna i radiowa. Spoty telewizyjne pojawią się także w zagranicznych stacjach.
- Zależy nam na każdej dziedzinie gospodarki, która może dać nowe miejsca pracy w naszym mieście. Niezależnie czy będą to firmy z branży lotniczej, elektronicznej czy spożywczej, akcja promocyjna ma pokazać Chełm jako duże miasto, w którym opłaca się inwestować – przekonuje Fisz.
Na planowaną na przyszły rok kampanię miasto zamierza przeznaczyć ponad pół miliona złotych. W ramach złożonego projektu, aż 90 proc tej kwoty stanowić może unijne dofinansowanie. Wyniki naboru powinny być znane jeszcze na jesieni tego roku.
***
**Chełmski informator miejski
**
Zobacz serwis Z przymrużeniem oka
Zobacz Kronikę policyjną województwa Lubelskiego
Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?