Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy gminy Krasnystaw nie akceptują proponowanych tras linii kolejowej w ramach Centralnego Parku Komunikacyjnego

OPRAC.:
Jolanta Masiewicz
Jolanta Masiewicz
Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Warszawą a Łodzią i ma być połączony szybką koleją m.in. z przejściami granicznymi. Jedna z takich tras jest planowana przez gminę Krasnystaw, a wpływ na jej ostateczny kształt mogą mieć mieszkańcy w trwających właśnie konsultacjach społecznych.

W tym miesiącu przedstawiciele CPK i firmy, która przygotowuje koncepcją budowy linii kolejowej nr 54 na odcinku Trawniki - Krasnystaw, przedstawili swoje plany na spotkaniu w Urzędzie Gminy Krasnystaw. Oprócz władz samorządowych wzięło w nim udział około 50 mieszkańców, którzy poznali cztery proponowane trasy.

- Trzy z nich biegną przez Stężycę Nadwieprzańską, Stężycę-Kolonię i Stężycę Łęczyńską, a jedna przez Zakręcie, ale żadna nie zyskała akceptacji uczestników spotkania. Dlatego zaproponowaliśmy własną koncepcję, naszym zdaniem najmniej kolizyjną dla mieszkańców, obejmującą również gminy Trawniki i Łopiennik Górny, którą już kilka miesięcy temu przesłaliśmy do CPK - tłumaczy wójt gminy Krasnystaw Edyta Gajowiak-Powroźnik.

Na tym spotkaniu konsultacje się nie zakończyły. Osoby, które chcą przekazać swoje opinie w tej sprawie, mogą je wyrazić, wypełniając ankietę, które otrzymali sołtysi poszczególnych miejscowości. Wariantu przebiegu nowej linii w wersji zaproponowanej przez gminę w ankiecie nie ma, ale można ją dopisać w jednym z punktów. Do Urzędu Gminy Krasnystaw dotarło już 530 ankiet, w których mieszkańcy nie zaakceptowali żadnej koncepcji budowy linii kolejowej zaproponowanej przez CPK.

Ankietę można wypełniać do 26 listopada. Potem jej wyniki gmina prześle wraz z własnymi rekomendacjami do CPK.
Pełny dokument, dodatkowe informacje i mapy są dostępne na stronie: http://www.krasnystaw.ug.gov.pl/ug/

Centralny Port Komunikacyjny położony w Baranowie pod Łodzią ma być największym w tej części Europy węzłem transportowym integrującym transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Budowa CPK oraz towarzyszącej mu infrastruktury ma kosztować około 35 miliardów złotych. Do roku 2027 uruchomione mają zostać pierwsze odcinki linii kolejowych i autostrad związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dzięki tym inwestycjom pociągi dotrą do wielu miejscowości obecnie nie posiadających dostępu do kolei.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krasnystaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto