Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kopalnia pod Chełmem będzie miała nowe tory kolejowe?

KS
KS
Kopalnia pod Chełmem - władze województwa chcą budowy nowej pętli, która miałaby posłużyć kopalniom, które zostaną zbudowane w naszym powiecie.
Kopalnia pod Chełmem - władze województwa chcą budowy nowej pętli, która miałaby posłużyć kopalniom, które zostaną zbudowane w naszym powiecie. KS/archiwum
Budowa kopalni węgla w okolicach Siedliszcza dodała skrzydeł władzom województwa, które już planują budowę nowego torowiska na potrzeby nowych inwestycji w regionie. Co ciekawe władze w planach ujmują również budowę kopalni w okolicach Pawłowa.

Kopalnia pod Chełmem - będzie nowe torowisko na potrzeby inwestycji
Władze województwa chcą należycie przygotować się do inwestycji jaką będzie budowa w powiecie chełmskim kopalni węgla. Dlatego w najbliższych 3 latach ma powstać zupełnie nowa sieć linii kolejowych w naszym powiecie. Na obecną chwilę nikt nie chce mówić o kosztach tego przedsięwzięcia. Pomysł jednak już jest na sfinansowanie inwestycji. – Środki na budowę tego połączenia zechcemy pozyskać ze środków dostępnych w Unii Europejskiej – wyjaśnia Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa. – Na początku roku dostępna będzie kolejna pula pieniędzy, którą można wykorzystać na tę inwestycję.

Linia kolejowa miałaby łączyć ze sobą dwie kopalnie, które mają powstać w powiecie chełmskim. Jedną w okolicach Siedliszcza- inwestycja PD Co i drugą w okolicach Pawłowa - inwestycja Kompanii Węglowej. Co ciekawe linia byłaby wykorzystywana również na połączenia pociągów osobowych. – To idealne rozwiązanie, które służyłby nie tylko inwestorom, ale również społeczeństwu – wyjaśnia wicemarszałek Grabczuk.

– Docelowo tory podłączone byłby z istniejącą już linią kolejową relacji Dorohusk-Lublin-Warszawa. Połączenie obu linii zechcemy zlokalizować w okolicach Rejowca – wyjaśniają przedstawiciele polskiej kolei.

Władze województwa chcą wybudować coś w rodzaju pętli, której “odnogi” łączyłaby obie kopalnie, omijając główne złoża, należące do Kompanii Węglowej. – W planach mamy różne rozwiązania, szukając najbardziej optymalnego z nich. Z pewnością chcemy, by linia miała dwa tory. Wszystko dla bezpieczeństwa. Przykładowo, gdyby jeden został zablokowany, transport mógłby się nadal odbywać po drugim torze – wyjaśnia Grabczuk.

– Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni planami samorządowców i przedstawicieli władz województwa. Jednocześnie deklarujemy, że jesteśmy gotowi, by partycypować w kosztach budowy linii kolejowej. Sami sfinansujemy koszt budowy przyłącza, między naszą inwestycją, a pętlą kolejową, którą planuje wybudować województwo – wyjaśnił nam Janusz Jakimowicz, prezes PD Co.


Budowa torów ruszy za 2 lata?

Władze województwa chcą szybko rozpocząć inwestycję. Po rozpoznaniu uwarunkowań środowiskowych i zmianach planów zagospodarowań ruszy procedura związana z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Ta ostatecznie ma potrwać około 2 lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto