Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy Bug przyciągnie turystów? Chcą stworzyć markę turystyczną związaną z malowniczą rzeką Bug. Zobacz zdjęcia

Jolanta Masiewicz
Jolanta Masiewicz
Samorządowcy, przedstawiciele lokalnych stowarzyszeń i przedsiębiorcy z branży turystycznej spotkali się we włodawskim ratuszu. W trakcie spotkania dyskutowano o koncepcji stworzenia lokalnej marki, której wspólnym mianownikiem dla uczestników będzie rzeka Bug.

W czerwcu Stowarzyszenie Samorządów Euroregionu Bug rozpoczęło prace nad budową i wdrożeniem marki turystycznej związanej z rzeką Bug. Opracowaniem głównych założeń strategicznych marki, audytem zasobów, opracowaniem znaku i systemu identyfikacji wizualnej oraz przeprowadzeniem konsultacji społecznych zajmuje się firma Synergia z Lublina.

W ubiegłym tygodniu w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego we Włodawie odbyło się pierwsze spotkanie konsultacyjne. Na zaproszenie burmistrza Włodawy Wiesława Muszyńskiego, który jest jednocześnie członkiem zarządu SSER Bug, uczestniczyli w nim zainteresowani współpracą przedstawiciele przedsiębiorców z branży turystycznej, stowarzyszeń i samorządów z terenu powiatu włodawskiego. Przedstawiciel firmy Synergia omówił najważniejsze aspekty związane z tworzeniem marki Bug oraz przedstawił jej wstępną koncepcję.

- Przygotowywana marka turystyczna będzie swoistym parasolem łączącym samorządy, stowarzyszenia i przedsiębiorców. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich uczestników przedsięwzięcia będzie rzeka Bug – tłumaczył Michał Basiński z firmy Synergia.

Michał Basińśki podczas spotkania przedstawił również wstępną koncepcję marki.

- Zaproponowana idea marki Bug jest bardzo interesująca. Przewiduje bowiem wykorzystanie naszych największych atutów tj. bliskości natury I czystego powietrza. W połączeniu z ofertą kulturalną przygotowaną przez każdy z zaangażowanych samorządów powstanie marka turystyczna, która z pewnością zainteresuje turystów z kraju i zagranicy – mówił burmistrz Włodawy Wiesław Muszyński.

W ramach prac przy tworzeniu marki obszaru położonego nad rzeką Bug, rozpoczęły się indywidualne spotkania w samorządach, przeprowadzane przez firmę Synergia. Pierwsze spotkania odbyły się już w Terespolu oraz w gminach Hanna, Włodawa i Sławatycze. Są one wyjątkową okazją do poznania posiadanych zasobów, planów rozwoju i oczekiwań związanych z powstającą marką turystyczną.

- Indywidualne spotkania, które od lipca odbywają się w samorządach, pozwalają na przeprowadzenie diagnozy obecnego stanu obszaru, przynoszą informacje o tym, jakie zasoby posiadają poszczególne gminy i miasta, jaka jest ich atrakcyjność turystyczna, jakie są planowane przedsięwzięcia, jak wyglądają dotychczasowe działania promocyjne i na czym można bazować budując markę – podkreśla Michał Basiński.

Przykładem może być gmina Włodawa, która słynie nie tylko z Jeziora Białego, ale również z pięknego nadbużańskiego wybrzeża i trójstyku granic Polski, Ukrainy i Białorusi. Gmina współpracuje z partnerami z Ukrainy, gdzie znajduje się legendarne jezioro Świtaź. Okazuje się, że większość okolicznych jezior owianych jest tajemnicami i opowieściami o nadprzyrodzonych zjawiskach.

Dalszy proces tworzenia marki Bug przewiduje między innymi dalsze konsultacje i zebranie niezbędnych informacji od samorządów. Do udziału w kolejnym spotkaniu, które odbędzie się 11 sierpnia, Euroregion Bug zaprasza samorządy i podmioty działające w zakresie turystyki z Chełma i powiatu chełmskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto