Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chełmski Park Wodny po miesiącu funkcjonowania

Justyna Pietrzyk
Justyna Pietrzyk
Chełmski aquapark podsumowuje miesiąc. Z dotychczasowych obliczeń wynika, że wzrasta liczba klientów, rosną wpływy, a przez ponad miesiąc z usług obiektu skorzystało już około 24 tysiące klientów.

- Od uruchomienia parku zauważamy, że systematycznie przybywa nam klientów. Zwiększa się liczba zarówno korzystających z porannego pływania, jak i użytkowników basenów w godzinach popołudniowych. Coraz większą popularnością cieszą się sauny, gdzie pośród stałych już klientów są nie tylko mieszkańcy Chełma i powiatu chełmskiego, ale również przyjezdni z kilku miast województwa – mówi Zbigniew Mazurek, Prezes Zarządu Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie.

Jak wynika z danych aquaparku, przez ponad miesiąc z usług obiektu skorzystało już około 24 tysięcy klientów. Z czego ponad 21 tysięcy to klienci stref basenowych, 1700 to użytkownicy saunarium, a 700 osób skorzystało z kortów do gry w squasha. Liczbę użytkowników kręgielni ciężko oszacować jednoznacznie, gdyż wypożyczenie toru w żaden sposób nie wiąże się z określeniem ilości graczy.

Największa liczba klientów w ciągu jednego dnia wyniosła 1538 osób i dotyczy to tylko strefy basenowej i saunarium. Wśród biletów indywidualnych największą popularnością cieszą się bilety 60min+10 min gratis. Na drugim miejscu są natomiast wejściówki 100 minutowe. Odwrotnie wygląda sytuacja przy sprzedaży biletów rodzinnych. W tym przypadku największym zainteresowaniem cieszą się bilety 100 minutowe, drugie miejsce zajmują bilety 60+10. W saunarium najbardziej popularne są natomiast wejścia na 2 godziny.

- Odnotowujemy również sporą sprzedaż biletów 200 minutowych, przy czym największą grupą klientów są w tym przypadku rodziny, w tym te korzystające ze zniżek wynikających z Chełmskiej Karty 3+. Natomiast wprowadzając bilety całodobowe początkowo mieliśmy wątpliwości czy zyskają one popularność. Okazuje się, że również na takie rozwiązanie jest spora grupa chętnych – wyjaśnia prezes.

Tuż przed świętami wprowadzone zostały karnety „Karty Klienta”. Sprzedanych zostało już blisko 300 karnetów, z czego zdecydowana większość to karty o wartości 150 zł. Pod uwagę brane jest wprowadzenie karnetów „open”.

Czytaj: Park Wodny w Chełmie wprowadza karnety

- Zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym dopuszczalne jest jednoczesne przebywanie w całym obiekcie łącznie 427 osób. Ten limit został wiele razy niemal osiągnięty, gdy liczba chętnych do skorzystania z basenów i saunarium w tym samym czasie przekroczyła liczbę dostępnych miejsc, których jest około 300. Do tego doliczyć należy także oczekujących na wydanie elektronicznej bransoletki, pracowników parku, klientów kręgielni, squasha oraz klientów i pracowników lokali komercyjnych – wymienia Zbigniew Mazurek.

Na chwilę obecną nie są jeszcze znane wszystkie koszty miesięcznego utrzymania obiektu, co wynika z braku aktualnych faktur za część usług. Ponadto koszty te są zmienne i zależne m.in. od pory roku. Na ich wysokość wpływ będzie miało np. wykorzystanie instalacji fotowoltaicznych, solarnych i odzysku ciepła.

Wstępna ocena około miesiąca funkcjonowania Chełmskiego Parku Wodnego z uwzględnieniem dotychczasowej liczby gości, wpływów, przewidywanych kosztów oraz wzrostu liczby klientów, wskazuje na to, że obiekt będzie generował dochody niezbędne do jego samodzielnego funkcjonowania.

- Wiele wskazuje na to, iż nie będzie potrzeby dofinansowania ze strony miasta bieżącego utrzymania kompleksu, a Chełmski Park Wodny przyniesie odpowiedni dochód. Bardziej szczegółowe analizy będziemy znali dopiero po pierwszym kwartale funkcjonowania, przy czym najpełniejszy obraz kosztów i wpływów widoczny będzie po pierwszym roku. Jesteśmy zadowoleni z liczby klientów, a bardzo optymistyczny jest jej stały wzrost, co świadczy o tym, że ChPW jak najbardziej może być pod względem kosztów utrzymania rentownym przedsięwzięciem – uważa prezes Mazurek.

Co się zmieniło lub zmieni w Chełmskim Parku Wodnym?

- podpisana została umowa z najemcą pomieszczenia na III kondygnacji z przeznaczeniem na siłownię/fitness – otwarcie powinno nastąpić w I kwartale nowego roku,
- zakończone zostały procedury związane z negocjacjami na wynajem powierzchni na II kondygnacji z przeznaczeniem na część gastronomiczną (sucha i mokra stopa),
- podpisane zostały umowy z operatorami na karty „Multisport” oraz „Profit” - system powinien zostać uruchomiony w styczniu,
- w styczniu rozpoczną też systematyczne korzystanie z parku wodnego zorganizowane grupy - w najbliższych dniach podpisane zostaną już pierwsze umowy, które dotyczą głównie godzin porannych,
- ruszył nabór do „Akademii Pływania” dla dzieci - zajęcia rozpoczną się od lutego zaraz po feriach,
- trwają przygotowania do uruchomienia zajęć z aqua-aerobiku dla seniorów oraz kobiet,
- w ciągłej sprzedaży są karnety „Karty Klienta Chełmski Park Wodny Club”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto