Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chełmski Park Wodny. 30 tysięcy klientów w lipcu i prawie 200 tysięcy od otwarcia

P J
Licząc od dnia otwarcia obiekt odwiedziło już blisko 200 tys. osób
Licząc od dnia otwarcia obiekt odwiedziło już blisko 200 tys. osób fot. Justyna Pietrzyk
Chełmski Park Wodny cieszy się ogromnym zainteresowaniem, zarówno mieszkańców miasta, jak i okolicznych miejscowości. Rekordowy pod względem liczby klientów okazał się lipiec, tylko w tym miesiącu aquapark odwiedziło 30 tysięcy osób. Licząc od dnia otwarcia obiekt odwiedziło już blisko 200 tys. osób.

Około 30 tysięcy klientów odnotował w lipcu Chełmski Park Wodny. To najlepszy wynik od uruchomienia obiektu. Poprzedni rekordowym miesiącem był styczeń, wówczas chełmski aquapark osiągnął około 27,5 tysiąca klientów.

- Trzydzieści tysięcy osób, które skorzystały z usług Chełmskiego Parku Wodnego to znakomity wynik, szczególnie biorąc pod uwagę wielkość naszego obiektu. Ale mówimy tu tylko o klientach usług parku wodnego. Gdyby doliczyć setki klientów naszych najemców, to wynik byłby znacznie wyższy – mówi Zbigniew Mazurek Prezes spółki Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie Sp. z o.o. - Teraz czekamy na 200 tysięcznego klienta aquaparku, co powinno nastąpić lada dzień. Spróbujemy wyłowić go z tłumu i wręczyć coś specjalnego.

Według obserwacji pracowników spółki, największą grupę klientów stanowią mieszkańcy Chełma i powiatu chełmskiego. Nie brakuje też osób z sąsiednich powiatów, w tym hrubieszowskiego, krasnostawskiego, włodawskiego, łęczyńskiego czy świdnickiego. Chełmski Park Wodny stał się bardzo popularny również wśród mieszkańców Zamościa i okolic, którzy coraz chętniej przyjeżdżają do naszego miasta. Znaczącą grupę stanową także mieszkańcy Lublina. Ci najchętniej korzystają z chełmskiego saunarium, choć nie brakuje też miłośników wodnych atrakcji.

Bądź na bieżąco. Polub nas na Facebooku

- Mamy wielu gości z zagranicy, wycieczki z nawet odległych miejscowości województwa. Ale najbardziej cieszy nas widok całych rodzin, szczególnie tych z Chełma, które dzięki powstaniu parku wodnego mają dodatkowe miejsce by aktywnie i atrakcyjnie spędzić wolny czas. W lipcu zauważyliśmy duży wzrost sprzedaży biletów rodzinnych – dodaje Mazurek.

Spostrzeżenia dotyczące przyjezdnych już wkrótce potwierdzić mają dodatkowe dane. W systemie obsługującym sprzedaż biletów wprowadzone zostały statystyki miejscowości, z której przyjechał klient Chełmskiego Parku Wodnego. Prowadzone w ten sposób wewnętrzne badania pomóc mają miejskiej spółce w działaniach marketingowych i promocji ChPW w innych miastach i powiatach. W efekcie ma to przyciągnąć ma kolejnych klientów.

- Już teraz jesteśmy obecni w wielu turystycznych regionach województwa, gdzie można znaleźć nasze ulotki, zobaczyć billboardy czy spotkać hostessy. Po Zamościu i okolicy jeździ pojazd w barwach i z reklamą Chełmskiego Parku Wodnego, który promuje nasz obiekt w ramach barterowej umowy z dealerem samochodowym. Mimo tego intensyfikować będziemy nasze działania tak by przyciągać do Chełma coraz więcej osób – zapewnia prezes ChPWiTM Sp z o.o.

Na to liczą też władze miasta, które cieszy frekwencja parku wodnego, a w sporej liczbie przyjezdnych widzą też korzyści dla lokalnej gospodarki.

- Jeszcze w ubiegłym roku pojawiały się głosy, że Park Wodny będzie świecił pustkami. Przeciwnicy jego budowy, nie ukrywajmy, że głównie polityczni przeciwnicy, wymyślali różne teorie by podważyć sens tej inwestycji. Dziś widzimy, że nie mieli racji. Z Chełmskiego Parku Wodnego korzystają tysiące mieszkańców naszego miasta, a jego atrakcyjność przyciąga mnóstwo przyjezdnych. Część z nich zwiedzi także Chełm, zostawi pieniądze w restauracjach, sklepach i różnych punktach usługowych. Do tego sam Park Wodny generuje zatrudnienie na poziomie około 90 – 100 osób – mówi Prezydent Chełma Agata Fisz. – Dlatego jestem przekonana, że trzeba podejmować kolejne wyzwania i inwestować w nasze miasto. Gdyby słuchać głosów przeciwnych to nie mielibyśmy w Chełmie ani nowego kina, ani bulwaru, biblioteki, fabryk w strefie ekonomicznej, o parku wodnym i innych inwestycjach już nie wspominając. Co zaś do Parku Wodnego, to mam nadzieję, że jeszcze wielokrotnie padać będą rekordy frekwencji.

Na zwiększenie liczby gości wpływ może mieć rozstrzygnięcie postępowania o wynajem ostatniego wolnego pomieszczenia w obiekcie. Powstać ma tam klub fitness, którego otwarcie planowane jest na jesieni. Zaawansowane są prace przy rozbudowie położonego przy Chełmskim Parku Wodnym parkingu pomiędzy ulica Trubakowską i Lubelską. Nie wiadomo jeszcze co może powstać po drugiej stronie Parku Wodnego.

Pustą działkę, na części której znajdował się tymczasowy parking, miasto sprzedaje w przetargu. Niewykluczone, że jeśli znajdzie się na nią chętny inwestor, to realizacja tam na przykład nowego obiektu usługowo – handlowego również wpłynąć może na wzrost liczby klientów Parku Wodnego.

____________________________________________________________________________________

Zobacz też: Park Wodny w Chełmie od środka

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto