Chełm. Stan prawie 90 chełmskich dróg jest zły, miasto zapewnia, że to się zmieni

Redakcja
Justyna Pietrzyk
Jakie są chełmskie drogi – każdy widzi, ale jeśli przełożyć to na liczby, okazuje się, że stan 89 ulic jest zły, a 168 – ostrzegawczy. Tak wynika z przeprowadzonego dwa miesiące temu przeglądu technicznego.

Raport z przeglądu chełmskich dróg wykonany na zlecenie Departamentu Inwestycji i Rozwoju, był podstawą do opracowania planu w zakresie poprawy infrastruktury drogowej na 2020 rok. Wyniki raportu są co najmniej niepokojące, bowiem ukazują w jak fatalnym stanie są nawierzchnie w niektórych częściach miasta. Pod koniec ubiegłego roku dokonano przeglądu technicznego łącznie 349 dróg i ulic na terenie naszego miasta. Oceniano m.in. stan nawierzchni i infrastruktury w pasach drogowych, przejezdność oraz potrzeby w zakresie urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Stan 89 ulic został oceniony jako zły, a 168 ulic jako ostrzegawczy. Stan techniczny sieci drogowej Chełma oceniono jako ostrzegawczy.

- Potrzeby inwestycyjne tylko w zakresie remontów bieżących są ogromne. Rozpoczynamy więc od tych najpilniejszych. Na remonty bieżące chełmskich ulic w 2020 r. zabezpieczyliśmy rekordową w porównaniu do lat poprzednich kwotę ponad 1,35 mln zł. Przetarg ogłoszony. Czekamy na oferty – informuje ratusz. - Jednak to tylko doraźne naprawy, które na dłuższą metę nie poprawią stanu infrastruktury drogowej Chełma. Potrzebne są kompleksowe działania sprowadzające się do szeroko zakrojonych remontów wielu ulic i dróg. Z drugiej strony miasto nie jest w stanie zniwelować wieloletnich zaniedbań własnym sumptem dostatecznie szybko, a tym bardziej całościowo, dlatego jednym z rozwiązań jest pozyskanie zewnętrznego finansowania na ten cel.

Już niebawem, ruszyć ma remont ulic: Dreszera, Ceramicznej i Waśniewskiego, a także ostatni etap przebudowy ulicy Kolejowej – od dworca głównego PKP do ul. Starościńskiej – i budowa ronda na skrzyżowaniu alei 3 Maja i ul. Wojsławickiej. Miasto szykuje się również do ogłoszenia przetargu na remont ulic: Sybiraków, Batorego, Jagiellońskiej i Okszowskiej.

- Ubiegamy się też o dotację z subwencji ogólnej budżetu państwa na kolejny, ostatni już etap przebudowy ulicy Lwowskiej – do granicy z gminą Chełm. Zawarliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy alei Marszałka Józefa Piłsudskiego i liczymy, że lada moment uda nam się podpisać umowę na opracowanie projektu przebudowy ul. Wiercieńskiego – podkreślają urzędnicy. - Przed nami kolejne przetargi na dokumentacje projektowe. W kolejce do ogłoszenia czekają już ul. Lubelska na odcinku od Szpitalnej do Koszarowej oraz Metalowa, Złota, Piwna, Nadtorowa, Sienkiewicza, Mickiewicza, Wolwinów i Ogrodowa. Miasto pracuje też nad przygotowaniem do realizacji następnych kilkudziesięciu ulic.

A co z DK12? Jak informuje magistrat, aktualnie wykonawca przygotowuje się do zmiany organizacji ruchu na ulicy Wschodniej i Rejowieckiej, a w najbliższych dniach rozpocznie gromadzenie materiałów oraz ciężkiego sprzętu.

Już wiadomo. Jest regionalizacja obostrzeń

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obserwator
24 lutego, 18:49, LC:

Kilka razy mieli zaczynać i nie mieli organizacji ruchu?

Zdaje sie ze objazd miał prowadzić przez centrum miasta, do przejazdu kolejowego, ale teraz kolejowa jest w przebudowie i obecnie nie ma szans na puszczenie tam tranzytu.

T
TomAsz

Ojojoj, ale fala goryczy się u kogoś przelewa. Czyżby jakiś były urzędas, a może jakiś kacyk znalazł sobie miejsce, gdzie swe flustracje przelewa na forum?? Cóż, poprzednia ekipa rządząca nie dostrzegła problemów i spraw jakie dotykały mieszkańców. Baaa! Poprzednia Pani Prezydent i jej urzednicy mieli ambitne plany i pomysły do zaciągania kolejnych długów na budowę nie wiadomo po co i na co, wiaduktu kolejowego (ul. Lubelska, na wysokości stacji Chełm miasto) prowadzącego do centrum miasta. Nikt nawet nie przeanalizowal, że ten wiadukt całkowicie zakorkowałby centrum miasta. Czy miasto potrzebuje drugiego wiaduktu? Oczywiście że, tak! Ba! nawet gdyby postawić jeszcze trzy wiadukty - nie byłoby źle. Ale trzeba to robić z rozsądkiem, np wybudować trasę ze zwiększona przepustowością z okolic Aquaparku w okolice cmentarza (al 3 maja). Ale projekty budowy obwodnicy zdaje się że są nie aktualne, gdyż tereny są mocno zurbanizowane i ciężko będzie tam cokolwiek wybudować. Natomiast faktycznie wyprowadzenie ruchu z centrum miasta jest potrzebne. Ale na początek niech ruszy budowa obwodnicy -eksprwsowki- i dopiero wówczas będzie widać, tak na prawdę, jak rozkłada się ruch w mieście i gdzie potrzebne są nowe drogi. Tym czasem ulic i uliczek w mieście do remontów również kompleksowych, mamy tak dużo, że nie ma sensu w najbliższych latach myśleć o spektakularnych inwestycjach drogowych z budżetu miasta. Panie Prezydencie, życzę Panu i Miastu , powodzenia!

P
Przeklęty

W każdej pisowskiej dziurze są dziury

L
LC

Kilka razy mieli zaczynać i nie mieli organizacji ruchu?

Dodaj ogłoszenie