Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chełm: Protesty na rondzie Jana Pawła II trwają już tydzień

KS
KS
Od tygodnia w Chełmie odbywają się protesty mieszkańców gm. Ruda-Huta. W poniedziałek grupa około 50 osób przez półtorej godziny blokowała rondo Jana Pawła II. Protesty mają trwać dopóki gmina i miasto nie wypracują porozumienia.
Od tygodnia w Chełmie odbywają się protesty mieszkańców gm. Ruda-Huta. W poniedziałek grupa około 50 osób przez półtorej godziny blokowała rondo Jana Pawła II. Protesty mają trwać dopóki gmina i miasto nie wypracują porozumienia. KS
Od tygodnia w Chełmie odbywają się protesty mieszkańców gm. Ruda-Huta. W poniedziałek grupa około 50 osób przez półtorej godziny blokowała rondo Jana Pawła II. Protesty mają trwać dopóki gmina i miasto nie wypracują porozumienia.

W związku z zaistniałą sytuacją prezydent miasta zdecydowała się po raz pierwszy od kilku lat zwołać konferencję prasową. Agata Fisz poprosiła lokalne media, by te przekazały mieszkańcom miasta i okolicznych gmin kilka faktów dotyczących zaistniałego problemu. My przytaczamy drugą część konferencji w chełmskim magistracie.

– We wszystkich miastach w Polsce funkcjonuje komunikacja miejska, zaś poza granicami funkcjonuje komunikacja podmiejska. Żeby była jasność komunikacja miejska jest czym innym niż komunikacja podmiejska. Na podstawie prawa europejskiego, krajowego i lokalnego rada miasta ma prawo do wyznaczenia przystanków na terenie miasta, dla przewoźników podmiejskich, kierując się interesem mieszkańców miasta. Pojawiające się doniesienia, że pasażerowie Rudy-Huty mogą korzystać jedynie z przystanku przy rondzie im. Jana Pawła II są niepełne, a można by wręcz dodać nieprawdziwe. Działająca komunikacja podmiejska korzysta z kilku innych miejsc w których wsiadają i wysiadają pasażerowie między innymi z Dworca PKS i z dworca bus. Właściciel linii 120 nie podjął działań i nie zadbał o to aby pasażerowie tej linii mogli korzystać z przystanku bus lub PKS. Na to miasto nie ma żadnego wpływu. – mówiła prezydent Agata Fisz.

Prezydent podkreśliła, że gdyby wydano teraz zgodę na kursowanie linii 120 po mieście, to taką zgodę trzeba by wydać wszystkim przewoźnikom. Włodarze Chełma nie chcą tego zrobić w trosce o dobro Chełmskich Linii Autobusowych – spółki do której w tym roku miasto dopłaci około 4 mln złotych, by ta mogła normalnie funkcjonować.

Protestujący są nieugięci, winą za całą sytuację obarczają władze miasta. – To włodarze Chełma zakazali przejazdu prywatnym liniom przez całe miasto, zasłaniając się dobrem mieszkańców. Pytam czy te same władze pomyślały o tym ile firm transportowych upadnie? To miasto powoli umiera, nie ma tu pracy i przemysłu, własna działalność też się już tu nie opłaca – mówił nam jeden z protestujących.

– Fakt, że właściciel firmy, która przewozi mieszkańców z Rudy-Huty do Chełma to dobry kolega naszego wójta. Ale popatrzymy też na to, że ten dobry kolega płaci około 20 tys. podatków do naszej gminy – mówi inny protestujący.


Nasze serwisy:
**

Imprezy w Chełmie. Zapowiedzi i relacje

Luźny serwis - Z przymrużeniem okaChełmski informator miejski: taksówki, banki, szkoły, kościoły**

Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto