Chełm. Porozumienie z Budimexem podpisane, a pracowników na DK 12 wciąż nie widać

Redakcja
W ubiegłym tygodniu władze Chełma podpisały z Budimexem porozumienie w formie ugody sądowej. Oznacza to, że strony zakopały wojenny topór i nic nie stoi na przeszkodzie, by wreszcie ruszył długo wyczekiwany remont 8-kilometrowego odcinka DK12. Dlaczego jednak wciąż nie widać pracowników firmy na placu budowy?

Po wielu perypetiach, z blisko rocznym opóźnieniem rusza remont DK 12 w granicach administracyjnych miasta. Termin rozpoczęcia prac był przesuwany tyle razy, że mieszkańcy w tę inwestycję „nie uwierzą, jak nie zobaczą” Budimexu na placu budowy.

Jak zapewniał w minionym tygodniu prezydent miasta – Jakub Banaszek, budowa oficjalnie się rozpoczęła, ale prace muszą być poprzedzone zatwierdzeniem zmiany organizacji ruchu.

- Jeśli nie zobaczycie jutro lub w piątek ciężkiego sprzętu proszę się nie denerwować. Porozumienie podpisane, przebudowa oficjalnie się rozpoczyna – podkreślał prezydent.

Jak się okazuje, na faktyczne rozpoczęcie prac, trzeba będzie jeszcze poczekać około 2 tygodnie.

- Miasto Chełm otrzymało od wykonawcy przebudowy Drogi Krajowej Nr 12 wstępną aktualizację harmonogramu prac. Roboty drogowe rozpoczną się w ostatnich dniach lutego lub z początkiem marca, w zależności od terminu dostawy materiałów na budowę – wyjaśnia Dominik Gil z gabinetu prezydenta miasta.

Budimex planuje rozpocząć prace od wycinki drzew, robót geodezyjnych oraz prac związanych ze zmianą organizacji ruchu drogowego. Pierwszy etap obejmie północną stronę ul. Rejowieckiej na odcinku od skrzyżowania ze Szpitalną do „Krzyżówek lubelskich” oraz ulicę Wschodnią. Kierowcy muszą się przygotować na utrudnienia związane z budową zjazdów do Galerii Chełm, czyli po południowej stronie ul. Rejowieckiej.

- Apelujemy do mieszkańców, którzy mają niezinwentaryzowane przyłącza zlokalizowane w pasie drogowym, o zgłoszenie ich wykonawcy. Jeżeli mieszkańcy nie zrobią tego przed rozpoczęciem robót rozbiórkowych w terenie, muszą się liczyć z prawdopodobieństwem zerwania takiej sieci, a tym samym przerwą w dostawie wody, prądu, czy innych mediów. Ewentualny koszt naprawy i legalizacji tego typu przyłączy ponosić będzie ich właściciel lub użytkownik. To bardzo istotne także dlatego, że niezinwentaryzowane przyłącza mogą znacząco wydłużyć czas wykonania przebudowy krajowej „dwunastki” - dodaje Gil.

Przypomnijmy, iż zakres przebudowy miejskiego odcinka DKr 12 obejmuje ulice: Podgórze, Rejowiecką, Aleję Przyjaźni, Rampę Brzeską aż po ul. Wschodnią. Na około 8-kilometrowym odcinku powstaną dwa ronda na skrzyżowaniu DK12 z ul. Okszowską oraz budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Hutniczą. Przebudowany zostanie most, a także wiadukt przy al. Przyjaźni, powstanie nowy wiadukt nad torami kolejowymi oraz ścieżki rowerowe. Inwestycja zostanie zrealizowana do 31 października 2021 roku.

Szczepionka Johnson&Jonshon w Polsce wcześniej niż zakładano

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nikt nie komentuje bo jest zaskoczony słońcu będzie asfalt a nie dziury poczekamy zobaczymy?

Dodaj ogłoszenie