Autobusy mają mieć długość od 8,4-9,5 m i mieścić przynajmniej 60 pasażerów, w tym min. 18 na miejscach siedzących. Kolejne wymagania to silnik o mocy co najmniej 150 kW z funkcją ograniczenia prędkości do 85 km/h, klimatyzacja, ogrzewanie wnętrza konwektorami i systemem nagrzewnic, z dodatkowym ogrzewaniem wodnym, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, tablice informacyjne wewnętrzne i zewnętrzne, system zliczania pasażerów czy monitoring.
Termin składania ofert upływa 28 kwietnia. Szacowana wartość zamówienia to ok. 5,5 mln zł. Autobusy mają zostać dostarczone do 3 grudnia.
Zakup autobusów to jeden z kluczowych elementów projektu pn. "Budowa niskoemisyjnego systemu transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym" zainicjowanego jeszcze w 2017 r. Miasto pozyskało wówczas środki z lubelskiego RPO na zakup 3-4 autobusów, a także budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Hrubieszowskiej i stworzenie systemu roweru miejskiego.
- Niedawno informowaliśmy, że miastu udało się zwiększyć dofinansowanie na ten projekt, dzięki temu możliwe było zwiększenie liczby zamawianych autobusów do 6 z opcją rozszerzenia zamówienia do 8 - mówi Dominik Gil z Gabinetu Prezydenta Chełma. - Tymczasem miasto czeka na rozstrzygniecie programu „Zielony Transport Publiczny” Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, do którego aplikowaliśmy o dofinansowanie w kwocie 100 mln zł na zakup 15 autobusów elektrycznych i 15 wodorowych.
Jeśli wynik naboru będzie pozytywny, w latach 2022-2023 miasto zakupi 30 nowych „zielonych” autobusów i będzie dysponowało taborem w 100 proc. nowych i przyjaznych środowisku pojazdów.
Rozstrzygnięcie programu NFOŚiGW ma nastapić jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?