Jak będą wyglądać zasady działania poszczególnych komórek i załatwiania w nich spraw ?
- Przede wszystkim zachęcamy do korzystania z e-usług dostępnych na rządowym portalu obywatel.gov.pl. Pisma w każdej sprawie można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP oraz pocztą zwykłą. Informacje zgodnie z właściwością każdej komórki można będzie także uzyskać telefonicznie lub mailowo - mówi Dominik Glil z Gabinetu Prezydenta Chełma.
Dodatkowo w godzinach pracy w siedzibach UM Chełm będą wystawione urny, do których należy wrzucać dokumenty w zamkniętej kopercie opisanej nazwą Departamentu/Wydziału wraz z podaniem numeru telefonu celem sprawnej komunikacji z wnioskodawcą.
Od 22 marca do dnia 9 kwietnia br. będzie nieczynny punkt kasowy Banku Pekao SA w budynku magistratu przy ul. Lubelskiej 65. Wpłat na rachunek UM Chełm i jednostek organizacyjnych Miasta należy dokonywać w formie elektronicznej, alternatywnie w siedzibie banku przy ul. Kopernika 20.
Załatwianie spraw urzędowych w trybie obsługi bezpośredniej odbywać się będzie wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym terminu i godziny wizyty.
WYDZIAŁ KONTAKTÓW Z MIESZKAŃCAMI (ul. Lubelska 65)
- -Biuro Obsługi Interesantów – 82 565 20 70/82 564 37 52
- Kancelaria Ogólna – 82 564 33 62
- sprawy związane z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy – 82 564 33 26
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI (ul. Lubelska 63)
- wydawanie praw jazdy – 82 565 39 33
- wyrejestrowanie/sprzedaż, wycofanie czasowe pojazdu z ruchu – 82 565 31 81
- w zakresie rejestracji pojazdu i dowodów rejestracyjnych – 82 565 39 84/82 565 23 23
WYDZIAŁ EWIDENCJI LUDNOŚCI (ul. Pocztowa 50)
- sprawy dot. meldunków i wymeldowań – 82 565 35 33
- sprawy dot. dowodów osobistych – 82 564 38 65
URZĄD STANU CYWILNEGO (ul. Pocztowa 50)
- sprawy z zakresu urodzeń, zgonów i małżeństw – 82 565 22 56
WYDZIAŁ GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
- sprawy z zakresu deklaracji śmieciowych, odpadów komunalnych, opłat itp. – 82 564 33 49
- WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA
- sprawy dot. pozwoleń na wycinkę drzew, zalesienie nieruchomości, karta wędkarska – 82 565 59 47
WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY KOMUNALNEJ
- oświetlenie uliczne, uszkodzenia drzew w pasie drogowym itp. – 82 564 35 03
- WYDZIAŁ WYMIARU PODATKÓW I OPŁAT/WYDZIAŁ KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ
- sprawy w zakresie wymiaru podatku, opłat lokalnych, egzekucji itp. – 82 562 11 64/82 562 10 36/82 565 24 38
WYDZIAŁ GEODEZJI I KARTOGRAFII (pl. Niepodległości 1)
Formalności związane z opłatami:
- w sprawie map – 82 563 11 32
- w sprawie wypisów i zmian w ewidencji gruntów i budynków – 82 563 12 00
WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA, WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI, WYDZIAŁ DRÓG I TRANSPORTU, WYDZIAŁ INWESTYCJI (ul. Lubelska 65)
- przekazanie projektów budowlanych lub innych obszernych załączników – 82 525 20 97/82 565 27 39
- w sprawach Wydziału Nieruchomości – 82 564 34 18
- w sprawach Wydziału Dróg i Transportu – 82 565 48 36
- w sprawach Wydziału Inwestycji – 82 565 26 57
DEPARTAMENT SPRAW OBYWATELSKICH (ul. Obłońska 20)
- sprawy dotyczące zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – 82 564 31 06
- sprawy dotyczące: Karty Dużej Rodziny, Chełmskiej Karty 3+, rzeczy znalezionych, ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej oraz uczniowskich klubów sportowych, rejestru żłobków i klubów dziecięcych, osób niepełnosprawnych, jednostek pomocy społecznej – 82 564 31 92
- sprawy dotyczące Zarządzania Kryzysowego – 82 565 26 28
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ (pl. Niepodległości 1)
Poradę prawną można uzyskać w formie zdalnej (telefon, e-mail). Więcej informacji: 698 740 865.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?