Brak zasad określających miejsca, powierzchnie i kompozycje tablic czy billboardów powoduje chaos. Kolorowe i niespójne reklamy szpecą miejską przestrzeń publiczną. Podkreślają to turyści i mieszkańcy, którzy, m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych, sugerowali opracowanie uchwały krajobrazowej, czyli aktu prawnego regulującego zasady, na podstawie których można umieszczać w przestrzeni publicznej np. banery reklamowe.
- W połowie marca samorząd zlecił opracowanie projektu uchwały krajobrazowej, która ma objąć obszar całego miasta Chełm. Zakres prac dotyczy opracowania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów i standardów jakościowych - informuje Dominik Gil z Gabinetu Prezydenta Chełma.
Termin wykonania umowy, ze względu na złożoność tematu i obowiązujące procedury, został wyznaczony na czerwiec 2022 roku. Wówczas projekt aktu prawnego zostanie przedłożony miejskim radnym.
Przygotowaniem projektu zajmie się Autorska Pracownia Architektoniczna "Arkada" z Białej Podlaskiej. Wartość zamówienia wynosi 72,5 tys. zł. Podobne uchwały obowiązują już w innych polskich miastach. Na ich wprowadzenie zdecydowały się m.in. Gdańsk, Poznań czy Kraków.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?