MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Połączenie kolejowe Polska-Białoruś: Wybudują przejazd kolejowy w Orchówku

KS
KS
Nowy most kolejowy na Bugu powstanie w miejscu dawnej konstrukcji, zbombardowanej 3 września 1939 przez lotnictwo niemieckie.
Nowy most kolejowy na Bugu powstanie w miejscu dawnej konstrukcji, zbombardowanej 3 września 1939 przez lotnictwo niemieckie. Zdjęcie ze strony: www.gmina-wlodawa.pl/www/leader
Władze Włodawy dostały zapewnienie, że Białorusini, tak jak Polacy chcą odbudować most kolejowy w Orchówku. Przejazd połączy Brześć na Białorusi z Włodawą w Polsce. Nowy most kolejowy na Bugu powstanie w miejscu dawnej konstrukcji, zbombardowanej 3 września 1939 przez lotnictwo niemieckie.

Według wstępnych szacunków koszt budowy mostu i odbudowy zniszczonego podczas wojny połączenia Brześć-Włodawa wyniesie około 30 mln zł. Władze powiatu włodawskiego liczą, że uda się pozyskać potrzebne środki z funduszy unijnych z rozdania 2014-2020. Jak twierdzą samorządowcy, będą to większe sumy dla woj. lubelskiego, niż te z kończącego się teraz programu 2007-13.

Prace nad przywróceniem połączenia kolejowego Chełm-Włodawa-Kowel-Brześć są niejako wynikiem planów utworzenia na terenie powiatu chełmskiego kopalni węgla kamiennego. – Jeśliby się udało zbudować nowe kopalnie, w tym również na terenie powiatu włodawskiego, to nowa linia kolejowa stanie się nie tylko odległą perspektywą, ale zwykłą i pilną koniecznością – twierdzi starosta włodawski, Wiesław Holaczuk. – Z pewnością już dziś jest potrzeba wybudowania tego mostu.

Z dużym optymizmem do sprawy podchodzą również białoruscy kolejarze. – Budowa nowej przeprawy, przy dobrych i skutecznych międzyrządowych rozmowach mogłaby ruszyć już w przyszłym roku. Nie jest wcale nierealne postawienie tego mostu w 2015 r. – zapewniał przedstawicieli władz powiatu włodawskiego Kazimierz Woźniak – przedstawiciel PKP Mińsk Białoruski.

Kolejarze zakładają, że długość mostu kolejowego na Bugu wyniesie około 230 metrów i będzie on o konstrukcji dwu-, trzy- lub czteroprzęsłowej. Na moście znajdzie się splot dwóch szerokości torów. Wszystko po to, by móc w przyszłości wznowić również połączenia linii szerokotorowej.

Obecnie kolej dojeżdża z Chełma do Orchówka, odcinek łączący Orchówek z Włodawą i Włodawę z Brześciem zniszczono bombardowaniem w 1939 roku. Dla mieszkańców odbudowa linii kolejowej jest historycznym wydarzeniem.


Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto