Ponad 3 miliony zł dofinansowania otrzymały projekty: „Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych”, „Nowe kompetencje – lepszy start. Wsparcie studentów PWSZ w Chełmie” oraz „Nie broda czyni filozofa”.
- Projekty umożliwią podniesienie kompetencji nie tylko studentów, ale również uczniów szkół, współpracujących w ramach tego ostatniego projektu – mówi dr inż. Arkadiusz Tofil, rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie.
Program praktyk objąć ma 135 studentek i studentów chełmskiej PWSZ na kierunkach: mechanika i budowa maszyn, pedagogika, rolnictwo i pielęgniarstwo. Realizacja tego projektu obejmuje okres od listopada 2016 do czerwca 2018 roku i ma na celu wprowadzenie 6-miesięcznych praktyk zawodowych dla studentów na pierwszym stopniu studiów.
- Projekt daje możliwość ściślejszego powiązania studiów ze środowiskiem pracy. Dzięki temu studenci będą lepiej przygotowywani do wejścia na rynek pracy, uczelnia zaś poszerzy współpracę z przedsiębiorstwami, nie tylko w wymiarze badawczym, ale również dydaktycznym. Tym samym, pracodawcom łatwiej będzie dotrzeć do studentów z ofertami praktyk i wpływać na kształt studiów – wyjaśnia rektor.
Bądź na bieżąco. Polub nas na Facebooku
W ramach projektu „Nowe kompetencje – lepszy start. Wsparcie studentów PWSZ w Chełmie” zaplanowano realizację zajęć warsztatowych, certyfikowanych szkoleń i kursów, wizyt studyjnych oraz dodatkowych zajęć praktycznych z udziałem przedstawicieli pracodawców. Projekt realizowany będzie w okresie od stycznia 2017 do czerwca 2019 roku i obejmie 132 studentów czterech kierunków: mechanika i budowa maszyn, matematyka, rolnictwo i pielęgniarstwo.
Studenci uczestniczący w projekcie będą mieli możliwość uzyskania świadectw, certyfikatów i zaświadczeń od uprawnionych i autoryzowanych przedstawicieli firm informatycznych, elektrotechnicznych i mechanicznych.
Trzeci projekt „Nie broda czyni filozofa” zakłada przeprowadzanie zajęć fakultatywnych dla uczniów trzech szkół z naszego miasta (ZSO nr 6, IV LO i ZSE/III LO). Będą one prowadzone przez kadrę dydaktyczną uczelni i służyć będą nabyciu przez uczniów kompetencji m.in w zakresie: poprawnego argumentowania, oraz krytycznego i samodzielnego myślenia.
- Swoje kompetencje podniosą również nauczyciele wybranych placówek - skorzystają z potencjału, doświadczenia i wiedzy merytorycznej kadry dydaktycznej uczelni – dodaje Tofil.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?