Kopalnia pod Chełmem - będzie nowe torowisko na potrzeby inwestycji
Władze województwa chcą należycie przygotować się do inwestycji jaką będzie budowa w powiecie chełmskim kopalni węgla. Dlatego w najbliższych 3 latach ma powstać zupełnie nowa sieć linii kolejowych w naszym powiecie. Na obecną chwilę nikt nie chce mówić o kosztach tego przedsięwzięcia. Pomysł jednak już jest na sfinansowanie inwestycji. – Środki na budowę tego połączenia zechcemy pozyskać ze środków dostępnych w Unii Europejskiej – wyjaśnia Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa. – Na początku roku dostępna będzie kolejna pula pieniędzy, którą można wykorzystać na tę inwestycję.
Linia kolejowa miałaby łączyć ze sobą dwie kopalnie, które mają powstać w powiecie chełmskim. Jedną w okolicach Siedliszcza- inwestycja PD Co i drugą w okolicach Pawłowa - inwestycja Kompanii Węglowej. Co ciekawe linia byłaby wykorzystywana również na połączenia pociągów osobowych. – To idealne rozwiązanie, które służyłby nie tylko inwestorom, ale również społeczeństwu – wyjaśnia wicemarszałek Grabczuk.
– Docelowo tory podłączone byłby z istniejącą już linią kolejową relacji Dorohusk-Lublin-Warszawa. Połączenie obu linii zechcemy zlokalizować w okolicach Rejowca – wyjaśniają przedstawiciele polskiej kolei.
Władze województwa chcą wybudować coś w rodzaju pętli, której “odnogi” łączyłaby obie kopalnie, omijając główne złoża, należące do Kompanii Węglowej. – W planach mamy różne rozwiązania, szukając najbardziej optymalnego z nich. Z pewnością chcemy, by linia miała dwa tory. Wszystko dla bezpieczeństwa. Przykładowo, gdyby jeden został zablokowany, transport mógłby się nadal odbywać po drugim torze – wyjaśnia Grabczuk.
– Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni planami samorządowców i przedstawicieli władz województwa. Jednocześnie deklarujemy, że jesteśmy gotowi, by partycypować w kosztach budowy linii kolejowej. Sami sfinansujemy koszt budowy przyłącza, między naszą inwestycją, a pętlą kolejową, którą planuje wybudować województwo – wyjaśnił nam Janusz Jakimowicz, prezes PD Co.
Budowa torów ruszy za 2 lata?
Władze województwa chcą szybko rozpocząć inwestycję. Po rozpoznaniu uwarunkowań środowiskowych i zmianach planów zagospodarowań ruszy procedura związana z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Ta ostatecznie ma potrwać około 2 lat.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?