Celem programu jest upowszechnienie nauki programowania na wszystkich etapach edukacyjnych.
Zespół Szkół Publicznych w Kowalewie jest uczestnikiem IV edycji tego programu.
Najmłodsi uczniowie korzystali z mapy „Mistrzów Kodowania” oraz ćwiczyli umiejętności logicznego myślenia i programowania przy pomocy aplikacji „Bit by bit” oraz „Kodable”.
Z kolei, amatorzy kodowania z klas V-VI programowali roboty Dash i Dot oraz pracowali z aplikacją Lightbot, Pocket Code.
Po zajęciach odbyło się także spotkanie „Mistrzów” z nauczycielami, którzy po części teoretycznej poszerzali swoje umiejętności w zakresie nauczania programowania w szkole.
Przypomnijmy, że szkoła w Kowalewie przystąpiła w tym roku szkolnym do pilotażu wdrożenia programowania w szkole.Koordynatorami pilotażu w szkole są nauczycielki zajęć komputerowych i informatyki: Małgorzata Baron-Galewska i Mirela Robakowska.
Od początku roku podejmowane są działania mające na celu upowszechnienie programowania wśród uczniów. Oprócz udziału w programie „Mistrzowie Kodowania” szkoła uczestniczyła również w ogólnoświatowych akcjach kodowania takich jak: „Tydzień Kodowania” i „Godzina Kodowania”.
-Uczniowie cały czas poszerzają swoje umiejętności programistyczne podczas zajęć komputerowych, informatyki, ale także zajęć dodatkowych odbywających się na terenie naszej szkoły. Brali także udział w wyjazdach edukacyjnych do Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego. Duże zainteresowanie wśród uczniów wywołało także zainicjowane w tym roku szkolnym programowanie robotów. Nasza szkoła wzbogaciła się o dwa rodzaje robotów: mBoty oraz roboty LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 – pozyskane w ramach projektu „Programujemy roboty” (program „Bank Ambitnej Młodzieży” prowadzony przez Fundację Banku Zachodniego WBK)-tłumaczą koordynatorki pilotażu.
Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?