Z dofinansowania skorzystać może każdy mieszkaniec Miasta Chełma, nieprowadzący działalności gospodarczej w zajmowanym budynku, który pokryty jest azbestem. Wnioski przyjmowane są w Wydziale Ochrony Środowiska przez cały rok. Usunięty z dachu azbest dana firma wywozi na Składowisko Odpadów Azbestowych w miejscowości Srebrzyszcze.
- Miasto odbiera bezpłatnie 100 mkw wyrobów zawierających azbest. Jeśli jest więcej osoba fizyczna musi dopłacić do wykonania zadania – informuje Irena Żółkiewska, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska.
Właściciel obiektu decyduje jaką formę utylizacji wybierze, ma do wyboru albo skorzystać z firmy, którą proponuje UM w Chełmie, albo z innej wybranej przez siebie, która ma zawartą umowę z SOA w Srebrzyszczu. Firma wyłoniona przez prezydenta miasta w drodze postępowania przetargowego utylizuje azbest kompleksowo, czyli przyjeżdża, zdejmuje azbest, pakuje go i wywozi na składowisko. Jeśli właściciel budynku chce skorzystać z drugiej formy, musi mieć już gotowy, zapakowany na palecie i odpowiednio ofoliowany azbest, po który przyjeżdża i zabiera firma, na którą gospodarz się zdecydował.
W tym roku chełmski magistrat ma zarezerwowaną kwotę na usunięcie 7 200 mkw azbestu. Co roku około 60 chełmian decyduje się, by szkodliwe pokrycie dachowe wymienić na nowe. Urzędnicy oferują swoją pomoc przy wypełnianiu odpowiedniego druku, szczegółowe informacje pod numerem (82) 565-59-47.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?